TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 27 Problem komunikacji na lekcjach języka polskiego w kontekście poezji Wisławy Szymborskiej autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 27 Problem komunikacji na lekcjach języka polskiego w kontekście poezji Wisławy Szymborskiej

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-226-3189-8
Wydanie: 1, 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,50 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,50 zł
 
 

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów. I tak do rozdziału pierwszego
pt. Sztuka uczenia. Nauczyciel i jego warsztat wprowadzeniem jest istotne opracowanie (głos w dyskusji panelowej) wskazujące na pozycję kształcenia językowego w szkole z punktu widzenia ucznia jako podmiotu nauczania i wspierające go w takiej roli w trakcie nauki, a później w życiu — podejście tekstocentryczne. Kolejno prezentowane są w tej części artykuły odwołujące się do doświadczeń, wskazujące na rolę czytania — także z rodzicami, znaczenie sztuki w polonistycznych działaniach — wreszcie odsłaniające inspirujące metody i narzędzia dydaktyczne. Ich autorzy pokazują, jak poszerzać granice tradycyjnie rozumianej polonistyki.
W opracowaniach rozdziału drugiego — Polonistyka wobec wyzwań nowoczesności — badacze zaprezentowali całe spektrum problemów związanych z edukacją polonistyczną w środowisku cyfrowym, z nauczaniem w czasach nowych technologii niosących ze sobą wiele możliwości, ale też zagrożeń. Najobszerniejszą część tomu drugiego stanowi rozdział Szkoła dobrych praktyk polonistycznych. Składa się on z 16 artykułów stanowiących propozycje rozwiązań dydaktycznych, dotyczących konkretnych tytułów i twórców — analizy oraz interpretacji ich
tekstów, a także oryginalnych, niebanalnych rozwiązań dydaktycznych. Tę część zamyka opis działań uczniów i absolwentów z Kawiarenki Literackiej działającej przy I LO im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie. Koncert Kawiarenki w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach uświetnił pierwszy dzień Kongresu. Problematykę programową dopełniają artykuły z rozdziału czwartego tomu drugiego pt. Egzaminy: opisywanie i testowanie kompetencji uczniów, których treść była także przedmiotem dyskusji
panelowych. Obradom Kongresu towarzyszyło pięć paneli dyskusyjnych: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie, Egzamin zewnętrzny z języka polskiego a kształcenie językowe w szkole, Polonistyka w świecie różnic kulturowych, czyli polonistyka powszechna i elitarna, Płynne granice polonistyki — komparatystyka szkolna i uniwersytecka oraz Uchodźcy — studenci i uczniowie. Ze względu na wagę i wartość głosów w dyskusji pomieszczono je — najczęściej jako teksty wprowadzające — w poszczególnych rozdziałach.” (fragment Wstępu tomu I)

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa BOOKINISTA akceptuje płatności: